FAIL (the browser should render some flash content, not this). FAIL (the browser should render some flash content, not this). FAIL (the browser should render some flash content, not this).
Veteriner Hekim Birhan Başak

Kedimi/ Köpeğimi yeni aldım hangi aşıları yaptırmalıyım?

Kedi ve köpekler için yaşanılan bölgeye ve hekimlerin gerekli gördüğü durumlara göre farklılık gösterebilen aşı programları mevcuttur. Aşı programına başlamadan önce muhakkak iç ve dış parazit ilaçları yapılarak petiniz parazitlerden arındırılmalıdır. 45 günlükten önce sahiplenilen hayvanlarda öncelikle puppy-dp dediğimiz kanlı ishal ve köpek gençlik hastalığına karsı olan ası yapılmalıdır. Daha sonra karma , corona , bronchine ve lyme aşıları periyodik aralıklarla yapılır.

Kedi/ Köpeğimi nasıl beslemeliyim?

Beslenmede dikkat edilmesi gereken en önemli husus diyetin iyi formüle edilmesidir. Hayvanın yaşı, ırkı, türü, beden ağırlığı, günlük enerji ihtiyacı gibi farklılıklar dikkate alınmalıdır. Ev yapımı diyetlerde hem formulasyonu sağlamak zordur, hem de ev yemek artıkları, tavuk kemikleri, sadece tavuk suyu ve ekmek gibi sağlıksız beslenmeler çeşitli hastalıklara sebep olabilir. Kaliteli hazır diyetler ise, (kuru ve yaş mama) hem ekonomik hem de pratik olmakla beraber iyi formüle edildikleri için petinizin ihtiyacı olan protein, karbonhidrat, yağ, vitamin, mineral gibi ihtiyacı olan besin maddelerini dengeli olarak taşır.

Kedi ve Köpek Kısırlaştırmanın Faydası Var mıdır?

Dişi kedileri kısırlaştırmanın öncelikli yararı, oestrus döneminin ömür boyu ortadan kalkmasıdır. Dönemiyle ilgili davranış bozuklukları, sinirlilik ve evden kaçmalar ortadan kalkacaktır. Zamansız ve istenmeyen çiftleşmeler olmayacaktır. Yavru bakma ve sahiplendirmenin zorlukları yaşanmayacaktır.
Yumurtalıklar ve rahim alındığından bunlara ait kist, kanser ve iltihaplanma gibi olası riskler ortadan kalkacaktır. Özellikle ileri yaştaki kısırlaştırılmamış dişi kedilerde rahim iltihapları tehlikeli problemlerdir.

Köpeğimi ne sıklıkla yıkamalıyım?

Yazın en erken 15 günlük, kışın ise 1,5-2 aylık aralıklarla köpekler için özel olarak tasarlanmış uygun pH’ lı şampuanlarla yıkayabilirsiniz. Çok sık yıkanan köpeklerde alerjik deri problemleri (kepeklenme,kabuklanma,kaşıntı,kızarıklık vb.), kötü koku ve aşırı tüy dökümü görülebilir.

Kedi ve köpekler neden ot yer?

Aslında etobur olmalarına rağmen kedi köpeklerin ot yemeleri bazen bir hastalığa işaret eder, bazen ise  sadece içgüdüsel bir davranıştır. Mide bulantısı durumlarında (bozuk ya da alışılmadık gıda verilmesi vs.) daha rahat kusabilmek için büyük parçalı ot ve yaprakları yiyebilir. Ayrıca içgüdüsel olarak iç parazitlerinden kurtulma isteğiyle ot yiyebilirler.

Köpeğim dışkısını yiyor ,ne yapabilirim?

Bu davranışın birden çok sebebi vardır. Bunlardan bir kaçını şöyle sıralayabiliriz. Bunlardan ilki düzensiz beslenmeye bağlı olarak yetersiz vitamin ve mineral alımıyla alakalıdır. Diğer bir sebep hayvanı çok fazla aromatik yiyeceklerle besleyip dışkının tam sindirilmeden çıkmasına sebep olarak köpek için cazip hale gelmesidir. Bir başka sebepte ilgisizliktir. Çok fazla yalnız kalan köpeklerde psikolojik sorunlar çıkabilir ve bunun sonuçu dışkı yeme görülebilir.

Kedi – Köpeğimi ne zaman çiftleştirmeliyim?

Kedi ve köpeklerde çiftleşme isteği ergenliğe ulaştıktan sonra tür, ırk ve bireylere bağlı olarak değişiklik göstermekle beraber yaklaşık 6-8. aylarda başlar. Sağlıklı bir şekilde çiftleşme , gelişim tamamlandıktan sonra yani 1,5 yaş ve üzerinde olmalıdır. Kedi ve köpeklerde doğum çiftleşmeden sonra 57-63. günlerde görülür.

Kedi – Köpek tüylerinden insanlara kist bulaşır mı? , Kist aşısı nedir?

Halk arasında kist aşısı olarak bilinen uygulama , iç parazitleri temizlemeye yönelik olarak yapılan enjeksiyondur.
Düzenli olarak iç parazit ilaçlaması yapılmayan kedi ve köpeklerin barsaklarında bulunabilecek olan parazitlerin yumurtaları dışkı ile atılır. Gözle görülmeyen bu yumurtalar tüylere bulaşıp sahipleri tarafından temas ederek, özellikle ellerden ağız yoluyla alınırlar, sonrasında kan dolaşımı ile başta karaciğer olmak üzere akciğer, beyin ve gözde tehlikeli kistlere neden olurlar. Sözü edilen bu parazit ecchinococcus granulosus ‘tur. Oluşan bu kiste de kist hidatik adı verilir.

Kedi ve köpeklerde aşırı tüy dökülmesi neden olur?

Aşırı tüy dökülmesinin bir çok sebebi olabilir. İlk sırada beslenme gelir, dengeli ve düzenli beslenmeyen kedi ve köpeklerde deri sağlıksız olacağı için kıllar çabuk kırılıp dökülebilir. Ayrıca aşırı ve sık olarak uygun olmayan pH’ daki şampuanla yıkanan köpeklerde derideki yağ dengesi bozulacağı için aşırı tüy dökümü şekillenir. Bununla beraber uyuz, mantar gibi deri hastalıkları, kene, pire enfestasyonları, bazı metabolik veya hormonal bozukluklar ve sistemik hastalıklarda da aşırı tüy dökülmesi şekillenebilir. Mevsim giriş çıkışlarında tüy dökülmesi artabilir

Merak ettiklerinizi bize sorabilirsiniz. Evcil hayvanlarınız ile ilgili kafanıza takılan tüm sorunlarda bize ulaşın.